כל מה שצריך לדעת על תמ״א 38 בירושלים

פינוי בינוי בירושלים, תמ״א 38 בירושלים ושאר מושגים הקשורים לשיפוץ וחידוש בניינים, נוטים לבלבל אותנו, לכן בחרנו לעשות קצת סדר ולפשט את הדברים.

הרי כל אחד מאיתנו היה רוצה לגור בבניין חדש או משופץ, לשפר את איכות החיים שלו, לשפר את רמת הבטיחות שבבניין ולגור בדירה ששווה יותר מהדירה הקיימת בה הוא גר. ובכן, הפרויקטים הללו אכן מאפשרים את השדרוג הזה ללא מעט אנשים המחזיקים בנכס ישן שכן יש פה אינטרס משותף – עירוני ממשלתי וציבורי.

פינוי בינוי בירושלים

מה זה תמ״א 38 ירושלים?

ובכן, פרויקט תמ״א באופן כללי ולא רק בירושלים, מבצעים מתוקף חוק מקרקעין שנחקק בשנת 2008 במטרה לאפשר תהליך חיזוק ושיפור בתים ישנים, מפני נזק שעלול להיגרם כתוצאה מרעידת אדמה.

יש כל מיני סוגים של בניינים בעיר ירושלים, חלקם בנויים משתי קומות, אלו בניינים ישנים מאוד באופן יחסי ויש בניינים של שלוש או ארבע קומות. תמ״א אפשר לבצע רק בבניינים המכילים 4 יחידות דיור ובכאלה שנבנו לפני שנת 1980 או קיבלו היתר לפני שנת 1980.

מה זה תמ״א 1?

תמ״א 1 אומרת כי לנו, בתור דיירי הבניין יש את הזכות להגדיל את הבניין בעד 2 וחצי קומות נוספות ובתמורה חייבים לבצע מסגרת לבניין ולחזק אותו מפני רעידות אדמה. כלומר מתוקף התמ״א ניתן להגדיל את הדירה בצורה משמעותית מה שמעלה כמובן את הערך שלה. בנוסף, ברוב הפרויקטים גם מנצלים את השיפוץ לשדרוג נוסף של הבניין כמו למשל הוספה של מקומות חניה, שדרוג הלובי, הוספה של מעלית, שיפוץ חדר המדרגות ועוד…

מה זה תמ״א 2 ומה ההבדל בינוי לבין פינוי בינוי בירושלים?

תמ״א 2 זה בעצם מסלול עוקף של פינוי בינוי בירושלים. תמ״א 2 מהווה תיקון לתמ״א 1 ומאפשר לבצע הריסה של בניינים ישנים קיימים בשכונות ישנות מאוד ולבנות במקום הבניין הישן, בניין חדש לגמרי.

בשונה ממסלול פינוי בינוי בירושלים שמתבסס על מדיניות רשמית של משרד הבינוי והשיכון אשר חוקק חוק בשנת 1998 הקובע כי הריסת מבני מגורים קיימים מחייבת את היזם לספק לדיירים דירה חדשה בבניינים חדשים שייבנו על אותה קרקע, תמ״א 2 הוא מסלול יותר מקוצר שכן הפרויקט נעשה על שטחים קטנים יותר. פרויקט פינוי בינוי בירושלים נעשה לרוב על בלוק שלם של בניינים או על פני שכונה שלמה במטרה לשפר את מראה השכונה והעיר בעוד תמ״א 2 הוא פרויקט שיכול להיעשות גם רק על בניין אחד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

השוואות אחרונות באתר

תגובות אחרונות

    ארכיון

    כלים

    Info

    Copyright © 2024 תשלומית

    Powered by WordPress and Apply Media

    דילוג לתוכן